
اثرات جسمانی استرس:
به بیماری هایی که در اثر استرس ایجاد می شوند،بیماری های روان تنی می گویتد،یعنی هم ریشه روانی و هم ریشه ی بدنی و جسمانی دارند.نمونه این بیماری هاا عبارت اند از:
زخم معده،زخم اثنا عشر،آسم،میگرن ، کولیت،بیماری های قلبی به خصوص فشار خون بالا،جوش ها ی پوست ،درد های مختلف به خصوص پشت درد ها،کمر درد ها و... .
اثرات روانی استرس:
استرس می تواند بیماری ها و آسیب های روانی اجتماعی نیز ایجاد کند. یکی از مهمترین بیماری های روانی که با استرس ارتباط دارد،افسردگی است.تحقیقات متعددی در مورد افسردگی نشان داده که افسردگی می تواند:
_باعث اعتیاد شود.
_باعث بزهکاری شود.
_باعث بی بند و باری شود.
_باعث افت تحصیلی و ترک تحصیل شود.
(اگر مایلید درمورد افسردگی بیشتر بدانید به پست خودآگاهی مراجعه کنید)
نوری،ربابه(1389)
مهارت عزت نفس...ما را در سایت مهارت عزت نفس دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 108