افسردگی، می تواند یک احساس طبیعی و نرمال یا می تواند یک بیماری مهم باشد.
افسردگی نرمال و طبیعی:
یک انسان سالم،طبیعی و نرمال هروقت چیز ارزشمندی را از دست دهد، دچار افسردگی می شود؛ مانند فوت یکی از عزیزان.
بیماری افسردگی:
بیماری افسردگی هم در اثر از دست دادن ایجاد می شود و تفاوت آن با افسردگی نرمال آن است که:
_شدّت افسردگی بسیار زیاد، آزارنده و ناراحت کننده است.
_مدّت این افسردگی بسیار طولانی تر است.
_این بیماری باعث اختلال در زندگی فرد می شود. مثلاً فرد نمی تواند مانند همیشه درس بخواند،کار کند و ...
نوری،ربابه(1389)
ما را در سایت مهارت عزت نفس دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 115